Kasvissyönti ei viesti sen suuremmasta elämän kunnioittamisesta kuin ihmissyöntikään.
 


Ylikansoittuneiden kulttuurien uskonnot ovat suosineet kasvissyöntiä, koska se suosii ylikansoitusta.
 


Eläimillä on oikeus kun eläimillä on valta.
 


Eläinsuojelulla ei ole mitään biologista, ekologista tai luonnontieteellistä perustaa. Sen ainoat perusteet ovat ihmisen huonossa omassatunnossa. Siinä mielessä eläinsuojelu vertautuu uskontoihin, hyvässä ja pahassa.
 


Mitä pahaa sorsat, kalat, pajulinnut tai lokit ovat tehneet eläinsuojelijoille, kun näiden täytyy usuttaa jatkuvasti lisää minkkejä ja kettuja niiden kimppuun?
 


Maastoon karanneet amerikkalaisminkit ovat jo saastuttaneet geeneillään eurooppalaisen minkkimme – vesikon – sukupuuton partaalle.
 


Jos joku haluaa vapauttaa minkit takaisin luontoon, vapauttakoon sinne, minne ne kuuluvat: Pohjois-Amerikkaan.
 


Jalostettu tarhakettu on ihmisestä yhtä riippuvainen kuin lehmä tai hevonen. Niiden jättäminen hoidotta metsään on heitteillejättöä.
 


Tarhakettu:
Ja anna meille meidän jokapäiväinen pötkylämme
äläkä päästä meitä häkistä,
sillä sinun on vahtikoira, teollisuusvartija ja haulikko.
Aamen.
 


Eläinaktivistit päästävät yhä lisää kettuja tarhoilta luontoon, vaikka entisetkin ovat stressanneet jänikset lisääntymishäiriöihin.
 


Alkuperäiskansojen suojelu alkuperäiskansoina riistää niiltä mahdollisuuden tulla suojelluiksi ihmisinä.
 


Ihmiset ovat antroposentristejä, koska ihmisillä eläiminä ei ole muuta luonnollista vaihtoehtoa.
 


Oikeuttaakseen jonkun erityisen ihmisarvon olemassaolon ihmisen moraalin pitäisi olla oleellisesti korkeatasoisempi kuin "luonnollinen" antroposentrinen ja utilitaristinen vaihtoehto.
 


Ihmisarvo on ihmiskunnan jäsenkortti,
elämänarvo on biosfäärin jäsenkortti,
olemisen arvo on universumin jäsenkortti.
 


Ne eliömuodot, jotka pystyvät itsemurhaan, sietävät tulla kohdelluiksi muita arvokkaampina.
 


Pidän kädessäni
tappamaani lintua.
Sieluuni en näe,
niin musta se on.
 


Ihmisen pitää ylemmyytensä osoittaakseen näyttää pystyvänsä kantamaan vastuuta myös vaikutuksistaan muulle luonnolle.
 


Maailmankatsomus, ikään kuin silmäisy jostakin ylempää.
 


Puutarha ilman puuta,
meri ilman vettä,
luonto ilman elämää,
ihminen ilman maailmaa,
toiminta ilman päätöstä,
minä ilman itsekkyyttä.
 


Ei maailmankaikkeus ole meitä varten.
 


Ei minua ole luotu elämään.