055.jpg

 

Vihaan vieraan vallan agentteja, noita, joiden vankina nyt olen. Päivittäin he minua kuulustelevat, lääkkeillään huumaavat ja välillä eristävät. Eivät he silti pysty. Kun sellini ikkunasta Kuu yltää valollaan eteeni, lähden sinne, mistä tulinkin.

Olen Jumala. Avuttomille ihmisille tällä samalla osastolla piirrän itsestäni ikoneita heidän seinilleen. Minä rakastan heitä kuten Jumalalle sopivaa on. Jokaista olen vuorollaan nussinut vessassa tai tupakkahuoneen pöytää vasten. He pelkäävät minua, kuten Jumalaa kuuluukin pelätä. Yhdeltä uppiniskaiselta uhmaajalta tosin jouduin lyömään tuolilla tajun. Olisin voinut tappaakin, mutta nämä raukkamaiset vartijat ryntäsivät väliin ja sulkivat minut tänne.

He eivät tiedä, että Jumalaa ei voi  estää. Minä rakastan vielä heitäkin, kunhan tulevat yksin selliini, ja opetan heidätkin pelkäämään vihaani ja tuomiotani. Täällä vain ei ole mitään aseeksi sopivaa. Pitää odottaa. Sillä välin käyn Kuussa katsomassa miltä sellissäni näytän.

041.jpg